0318 - 746 600 secretariaat@raeflex.nl

De Raeflex aanpak

Visitatie is bij uitstek een instrument voor reflectie op het eigen presteren en functioneren en vooruitkijken. Doen we de goede dingen en doen we ze goed? Waar werken we naartoe en waar zit ruimte voor verbetering? In ons Jubileumboek brengen corporatiebestuurders het belang daarvan treffend onder woorden.

De Raeflex aanpak die wij bieden kenmerkt zich door:

Maatwerk
We leggen geen vaste aanpak op maar stellen samen de doelen, de gewenste meerwaarde en (gesprek)vorm op. Samen bepalen we op welke wijze de huurdersorganisatie het beste betrokken kan worden.

Ontzorging
Uitgebreide uitleg en ondersteuning en waar mogelijk nemen wij u werk uit handen. Wij kunnen bijvoorbeeld de uitnodigingen aan de belanghebbenden, voor de visitatiegesprekken, verzorgen.

Aansluiting bij de beleidscyclus en – agenda van de corporatie
Visitatie is een effectief middel om periodiek input op te halen uit het lokale woonnetwerk bijvoorbeeld voor het opstellen of bijstellen van het koersplan of het evalueren van de samenwerking met partners. We bespreken met de corporatie bijvoorbeeld specifieke aandachtspunten die we tijdens visitatiegesprekken kunnen inbrengen.

Toepassing 80-20 regel
Met de 20 procent belangrijkste informatie uit de visitatieperiode zoals jaarverslagen en prestatieafspraken verwachten we 80 procent van het inzicht te verkrijgen. Dat beperkt voor de corporatie de administratieve last.

Zorgvuldig en veilig gebruik van informatie
We maken gebruik van een digitale tool zodat de corporatie bestanden veilig en eenvoudig kunt uploaden naar Raeflex en de beschikking krijgt over diverse praktische hulpmiddelen.

Realistische planning
We geven een heldere en inzichtelijke doorlooptijd van de visitatie.

Duidelijkheid
We bieden een inzichtelijke en transparante (tijds)investering door de corporatie.

Ervaren afgestemde visitatiecommissie
Inclusief een goede bereikbare secretaris die met u meedenkt, u helderheid biedt en praktische handvatten geeft.

Eerste contact     

Graag plannen wij eerst een kort verkennend gesprek met u in, dit kan telefonisch of via Teams. Daarna kunnen wij u een op maat gemaakte offerte aanbieden waarin rekening wordt gehouden met eventuele specifieke wensen.
Eventueel aanvullende onderzoeksvragen kunnen besproken worden, een voorkeur voor samenstelling van de visitatiecommissie en/of het betrekken van extra belanghebbenden bij de visitatie en op welke manier.